PPC | PAY PER CLICK
קידום ממומן כשמו כן הוא, פרסום ברשתות החברתיות ו\או בגוגל באופן ממומן.
כיום בפלטפורמות השונות ברשתות החברתיות ובגוגל ניתן להגיע ללקוחות רבים באמצעות פרסום. אם פעם הפרסום היה נחלתם של חברות הגדולות בעיקר, כיום ניתן לפרסם בתקציבים דלים ולהגיע לכל פעיל ברשתות החברתיות ולכל אחד שגולש ברשת.
השם הנוסף לקידום ממומן הוא PPC, כלומר: pay per click. תשלום לפי הקלקה.
את הפרסום הממומן ניתן לחלק ל2 חלקים עיקריים: פרסום בפייסבוק ופרסום בגוגל, כאשר הרעיון של מבנה הקמפיינים דומה מאוד. הפרסום בפייסבוק משלב גם פרסום באינסטגרם ואילו בפייסבוק ניתן לשלב את הפרסום גם ביוטיוב (אלה הערוצים החשבים לפרסום מבין כל הערוצים הנוספים, ניתן לפרסם גם בטאבולה, אאאוטבריין, בלינקדין, טיקטוק ועוד….). אך רוב הישראלים נמצאים בעיקר בפייסבוק ואינסגרם או שהגולשים מניעים את גלגלי החיפוש של גוגל.
הרעיון בפרסום ממומן הוא להגיע ללקוחות רבים בפרק זמן קצר בכדי להשיג את היעד. היעדים יכולים להיות מגוונים, כגון: מעורבות, לידים, חשיפה ועוד. אחד התפקידים העיקריים של מנהל הקמפיינים בדיגיטל הוא להשיג את המטרות שלהן נוצר הפרסום. לדוגמא: אם היעדים הם להשיג לידים, על מנהל הקמפיין לדעת מי הם קהל היעד, מתי הם צורכים את המודעות, איזה סוג של מודעה תדבר אליהם ועוד. בנוסף מנהל הקמפיין יוצר סדרת מודעות שיבחנו במבחן A/B טסט, כלומר מבחן שבוחן איזו היא המודעה האפקטיבית ביותר שתשיג את עלות ההקלקה הזולה ביותר להשגת המטרה. למנהל הקמפיינים יש כלים רבים לבחון את התוצאות ואת המתרחש מאחורי הקלעים. כגון גוגל אנליטיקס וביזניס מנג'ר. בעזרת הכלים הנ"ל, מנהל הקמפיינים נדרש לבצע אופטימיזציה של הקמפיין, כאמור להשיג את מטרות הקמפיין בצורה היעילה ביותר.
החיסרון בפרסום ממומן הוא בעיקר היכולת לפגוע בדיוק בקהל הרלוונטי לקמפיין מבלי לבזבז הקלקות סרק שייקרו לנו את עלות הקמפיין. מונח נוסף שיש להכיר הוא יחס המרה, כלומר: כמה מבין הלקוחות שהקליקו על המודעה והגיעו לדף נחיתה ו\או מלאו טופס יצירת קשר הפכו לרוכשים בפועל, אובמילים אחרות, כמה מבין הלקוחות הפוטנציאלים הפכו ללקוחות בפועל. בד"כ אחוז ההמרה הוא מאוד נמוך בין 1% ל7% (תלוי בתחום ובאיכות המודעה).
ליעוץ נוסף ניתן ליצור קשר